,,Scottie Go’’ w klasie II
- 29.06.2021 11:42
Uczniowie klasy drugiej w ramach zajęć dodatkowych wzięli udział w warsztatach programowania ze ,,Scottie Go!’’, prowadzonych przez wychowawcę.
,,Scottie Go’’ to innowacyjna gra do nauki programowania dla najmłodszych. Forma nauki przez zabawę zagwarantowała bardzo duże zaangażowanie uczniów i szybkie przyswajanie przez nich wiedzy.
Całość gry ułożona jest w zgrabną fabułę – statek kosmiczny sympatycznego stworka – Scottiego ulega niespodziewanej awarii w 2030 roku i jego fragmenty rozrzucone są po całej Ziemi, a Scottie awaryjnie ląduje na naszej planecie, aby pozbierać części, naprawić statek aby wrócić bezpiecznie do domu. Zadaniem graczy jest pomoc Scottiemu w misji ratunkowej. W zamian za poprawnie rozwiązane zadania programistyczne, postacie spotkane na różnych kontynentach oddają Scottiemu części jego statku. Programując ruchy Scottiego i innych bohaterów uczniowie stają się ekspertami w dziedzinie projektowania algorytmów
i tym samym uczą się podstaw programowania. Aplikacja służy do wyznaczenia zadania do rozwiązania i zeskanowania napisanych komend oraz sprawdzenia poprawności ułożonej komendy przez wykonanie zdjęcia lub nagranie wideo za pomocą np. tabletu.Gry typu Scottie Go! są bardzo ważnymi elementami procesu nauczania i uczenia się poprzez stworzenie przyjaznego środowiska, w którym uczniowie mają możliwość wspólnego rozwiązywania problemów metodą eksperymentów, prób i błędów. Nauka podstaw programowania rozwija w dzieciach umiejętność twórczego myślenia, która pozwala na sprawniejsze rozwiązywanie problemów w innych dziedzinach życia. Tego typu gry rozwijają intuicję algorytmiczną i wspierają rozwój kompetencji w zakresie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej ucząc: analitycznego i logicznego myślenia, precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów, właściwej organizacja pracy, rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie
Dla drugoklasistów były to bardzo ciekawe zajęcia. Dało się zaobserwować ogromną ciekawość poznawczą a także elementy rywalizacji między grupami. Gra uczyła ich też cierpliwości gdyż nie zawsze program, który ułożyli, okazywał się poprawny. Do gry wrócimy w klasie trzeciej aby opanować 10 poziomów i pozwolić Scottiemu bezpiecznie wrócić do domu.Niektórzy uczniowie zapoznali się tez z robotem DASHEM, który wzbudził u nich spory entuzjazm. Ma on bardzo wiele możliwości, które będziemy poznawali już we wrześniu.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły